Puncte loialitate Telekom

Fidelizarea clientilor este o arta ce poate face diferenta intre succes si esec si care este in masura sa ofere un avantaj competitional hotarator in fata concurentei.

Politicile de fidelizare sunt din ce in ce mai sofisticate mai ales in industria telecom, acolo unde concurenta este acerba iar modalitatile de retinere a clientilor au devenit foarte greu de realizat.

Telekom este un nume de referinta pe piata romaneasca

Telekom imbina calitatea si rigurozitatea serviciilor furnizate de cea mai mare companie din Germania (Deutsche Telekom) cu experienta de peste 80 de ani a celui mai mare operator de telefonie fixa din Romania, iar obiectivul acesteia ramane acela de a fi primul brand ce va oferi servicii complete integrate de divertisment si telecomunicatii de pe piata romaneasca.

Acest obiectiv este insa departe de a se fi realizat deoarece concurenta este acerba. Orange si Vodafone continua sa fie cei mai mari operatori de telefonie mobila din Romania, iar Digi este „tanara speranta” ce vine din spate si ameninta pozitia fruntasa a Telekom.

Fidelizarea clientilor ramane singurul mod in care vanzarile produselor si ale serviciilor Telekom pot fi impulsionate, dar din pacate notiunea de puncte de loialitate nu este inca implementata la nivel national.

Acesta este un mare dezavantaj fata de concurenta datorita faptului ca acumularea de puncte de loialitate reprezinta un mare avantaj pentru companie, deoarece face posibila mentinerea clientilor langa companie datorita reducerilor oferite de catre punctele de fidelizare.

Programul de fidelizare al Telekom este conceput in jurul pachetelor promotionale pentru abonamentele de voce si date.

Pretul acestor pachete depinde in mare masura de planul tarifar ales si de perioada de timp pe care este prelungit contractul. Astfel pretul va fi mai mic in cazul in care planul tarifar este consistent iar durata de prelungire a contractului va fi mare.

Punctele de loialitate lipsesc cu desavarsire

Telekom incearca intr-o anumita masura sa suplineasca lipsa punctelor de loialitate prin acordarea unor bonusuri si beneficii:

  • Un pachet promotional ce are inclus un telefon de ultima generatie;
  • Reduceri substantiale la pretul abonamentului lunar;
  • Trafic de date suplimentar netarifat.

Astfel in cazul in care optam pentru prelungirea contractului pe o perioada cuprinsa intre 12 – 24 de luni vom beneficia de un telefon mobil sau fix, o tableta, un laptop sau un alt accesoriu (alegerea se face in functie de dorintele si necesitatile noastre).

Reducerea lunara a tarifului abonamentului a fost conceputa ca o varianta la care se poate apela in cazul in care nu am optat pentru achizitionarea unui pachet promotional. Aceasta este disponibila pentru cei ce aleg sa isi prelungeasca contractul pe o durata de 24 de luni, dar prezinta dezavantajul ca in cazul schimbarii planului tarifar valoarea reducerii aplicate nu va mai fi posibila.

Cert ramane faptul ca Telekom nu are un viitor stralucit datorita imobilitatii de care da dovada in planificarea politicii de fidelizare a clientilor. Ata timp cat notiunea de puncte de fidelizare Telekom nu mai exista, clientii vor migra in masa catre ceilalti operatori de telefonie mobila datorita ofertelor flexibile si diverse pe care acestea le pun la dispozitie.