Fidelizarea clientilor in telecom

Mediul concurential de astazi este din ce in ce mai accentuat, iar cheltuielile pentru atragarea de clienti noi au crescut in mod semnificativ. Cand sustin acest lucru ma refer la cheltuielile pe care o companie le va avea cu reclama si angajarea echipei de marketing, iar totalul acestor cheltuieli poate mari cu pana la sapte ori pretul cu care vor fi atrasi clienti noi in firma.

A devenit astfel mult mai ieftin sa fructificam la maxim clientii existenti, iar politicile de fidelizare ale acestora au devenit tot mai sofisticate si mai inovative.

Fidelizarea clientilor este o adevarata arta

Industria telecom nu face exceptie de la regula si utilizeaza o gama larga de metode prin care clientii sunt pastrati aproape de valorile si produsele oferite de marii jucatori din domeniu.

Primul program de fidelizare a clientilor a fost introdus de catre Connex (predecesorul Vodafone) in 1998 si a constat in cardul de fidelitate „Connex Land” ce oferea posesorilor discounturi la 38 de companii (printre care se numara si IBM, Mercedes, Bosch, etc).

Acesta s-a transformat in 2004 in „Connex in fiecare zi” ce era o imbinare a punctelor de loialitate cu alte beneficii: minute si pachete de servicii gratuite, telefoane sau accesorii la preturi reduse, etc.

Utilizatorii Vodafone au fost chiar in masura (pentru o scurta perioada de timp) sa isi plateasca factura cu punctele de loialitate pe care le aveau la dispozitie (in perioada 2004 – 2010). In prezent, punctele de loialitate pot fi utilizate pentru cumpararea unor telefoane sau accesorii la pret redus sau se pot transforma in minute.

Acestea incep sa se acumuleze inca din prima luna de abonament, iar dupa numai noua luni pot fi utilizate pentru achizitionarea de telefoane si accesorii.

Orange, un operator telecom ce pune mare pret pe fidelizarea clientilor

Dialog (fostul nume sub care a fost cunoscut brandul Orange) nu a ramas mai prejos si a introdus notiunea de fidelizare a clientilor in 1999. Clientii vechi ai Orange erau rasplatiti cu posibilitatea alegerii unor numere de telefon preferentiale si a unor cunoscuti sau firme preferate cu care puteau comunica la tarife preferentiale.

Pe langa aceste beneficii acestia primeau cadouri aniversare ce constau in in minute nationale sau aniversare, ce puteau fi folosite in urmatoarele 30 de zile.

Binecunoscutele puncte de fidelizare Orange Thank You au fost introduse in 5 aprilie 2002 si rasplateau clientii prin acordarea unor puncte de loialitate si a unui numar de minute gratuite.

In momentul de fata, clientii primesc numai puncte Orange Thank You in cuantum de 15% din valoarea totala a facturii (fara TVA). Punctele de fidelitate se pot folosi dupa un numar de 12 luni si se deduc din cuantumul produselor cumparate (suma include TVA).

Acestea nu pot fi insa preschimbate in bani sau returnate si pot fi utilizate la achizitionarea telefoanelor sau accesoriilor, tabletelor sau a laptopurilor.

Valoarea punctelor de fidelizare Orange Thank You este de 1 euro pentru 10 puncte.

Punctele de fidelitate au o durata de viata limitata, iar aceasta este de 36 de luni atat pentru Orange cat si pentru Vodafone.