De ce putem pierde punctele de loialitate Orange si Vodafone

Una dintre cele mai folosite metode de loializare ale abonatilor companiilor de telefonie mobila o reprezinta acordarea unor puncte de fidelizare.

Aceasta este una dintre cele mai ieftine metode de a aduce noi vanzari, deoarece este un lucru bine stiut ca atragerea unui client  nou este de de pana la sapte ori mai scumpa fata de o vanzare ce este facuta unui client deja existent.

In plus, istoricul pe care acesta il are in relatia cu operatorul de telefonie mobila usureaza misiunea acestuia in elaborarea de noi oferte personalizate, ce se vor „mula” mai bine pe nevoile clientilor.

Punctele de loialitate sunt cele mai utilizate

Punctele de fidelitate se vor acorda in functie de mai multe criterii, iar cele mai importante sunt marimea abonamentului si vechimea pe care o are fiecare client in retea. In plus, aceste puncte au rolul de a ne forta sa achizitionam alte produse sau servicii ale operatorului,deoarece astfel putem profita de reduceri substantiale pe care nu le putem primi in alta parte.

Ceea ce putin dintre noi stiu este ca aceste puncte de loialitate au o durata limitata de viata, iar in cazul in care nu le vom folosi acestea se vor pierde.

Cei mai mari operatori de telefonie mobila (ma refer la Orange si Vodafone) au o durata de viata a punctelor de loialitate ce este de maxim 36 de luni.

Acesta decizie nu este o premiera si a  fost luata inca de la inceputul anului 2003, atunci cand a fost implementata in  Romania introducerea punctelor de loialitate.

De ce se pierd punctele de loialitate

Detinatorii abonamentelor sunt avertizati inainte de expirarea acestor puncte de loialitate. In cazul celor de la Vodafone, abonatii primesc o instiintare ce apare pe factura de servicii ce ii anunta ca punctele de loialitate vor expira luna urmatoare.

Si Orange acorda un respect deosebit clientilor ce detin mai multe puncte de loializare, iar anunturile de expirare a acestora sunt facute in baza unor mesaje personalizate ce sunt primite de fiecare client in parte.

Utilizarile punctelor de loialitate sunt multiple, dar este recomandat sa asteptam o durata mai mare de timp ca acestea sa se acumuleze si sa poate fi folosite.

Astfel, in reteaua Vodafone punctele stranse pot fi folosite dupa numai 9 luni pentru a ne cumpara un telefon nou, dar de cele mai multe ori trebuie sa treaca  o perioada de doi ani pentru a acumula suficiente puncte ce ne vor permite cumpararea de noi aparate.

Punctele de loializare raman insa unul dintre cele mai folosite instrumente pentru fidelizarea clintilor, datorita avantajelor pe care le ofera si a faptului ca prezinta si un mare avantaj pentru operatorii de telefonie mobila: acela de a isi imbia clientii sa cumpere produse si servicii pentru a nu pierde reducerile oferite.

Cele mai vandute produse sunt telefoanele si accesoriile, ce pot fi achitate folosind puncte de loializare sau o combinatie a acestora cu bani, dar trebuie sa fim atenti sa nu depasim perioada maxima in care aceste puncte sunt valabile.